2021. jún 09.

Az én államvizsga történetem

írta: fiatalháziasszony
Az én államvizsga történetem

Sziasztok :)

90484fd732e04efa3bd363b4dc5ea0a8.jpg

  Most már hivatalosan is kijelenthetem, hogy diplomás ember lettem. Szántalan sok síráson, feszültségen, megpróbáltatásokon vagyok túl, de kibírtam és nagyon megérte.

Lehet valakinek egy diplomaszerzés, és egy államvizsga nem nagy dolog, viszont nekem nagyon is az volt. Nagy önkontroll kellett nekem az utóbbi időben, hogy tényleg jól be tudjam oszani az időmet, és mindvégig az motivált, hogy ha odateszem magam, akkor közgazdász lehetek. 

Nagyon vártam már, mert az egyetemen kereken egy évet csúztam bizonyos matekos tárgyak miatt. Sosem ment nekem a matek, őszintén annyira nem is szerettem. 

Szóval, hogy is telt nekem az elmúlt félévem? Stresszel

Első körben az utolsó két tárgyamat teljesítenem kellett. Bevallom, az online vizsga nagyon nem egyszerű. Nem elég, hogy maga a vizsga miatt is aggódik az ember, de a technika ördöge, néha nagyon megvicceli az embert. 

Április végén letudtam az egyik vizsgát, pipa. Gondoltam magamban.

Május elején, letudtam az utolsó vizsgámat. Életemben nem tanultam annyit egy vizsgára mint arra. Nagyon féltem, hogy újra megbuktatnak. Végül hármast kaptam belőle. Úgy örültem neki, mintha ötöst kaptam volna. 

Aztán elkezdtem készülni az államvizsgára. 

Mindenki aki már ezen egyszer túlesett azt mondta, hogy gyerekjáték, ez már csak egy pont az i-re. Őszintén nem hittem el, rettegtem, nem tudtam, hogy munka mellett, hogyan is tudom majd  beosztani úgy az egészet, hogy minden okés legyen. 

Az utolsó vizsga után hagytam egy kis pihenőt magamnak. Aztán lassan lassan elkezdtem kijegyzetelni a tételeket. Közben figyeltem, hogy melyiknek kb.mennyi időt kell majd hagyjak. Aztán, amikor ezzel végeztem akkor jött még a neheze. Kb. 3 hetem volt felkészülni úgy, hogy még ismételni is hagyjak időt. 

Döntenem kellett, vagy kiveszek szabadságot, vagy mindent a szerencsére bízok. 

Elkezdtem munka mellett tanulni, jóóóval lassabban tanultam. Nem volt annyi energiám, türelmem, időm se, hogy tényleg maximális bedobással tanuljak. 

Az utolsó másfél hetet kivettem. Akkor csakis a tanulásra koncentráltam. Reggeltől estig, semmi másra. Szerencsém van, hogy a párom türelmes, és nagylelkü és segítőkész .

Aztán elérkezett lassan az utolsó nap. Na itt már volt sírás, csapkodás, kacagás, mindent amit egy feszült helyzetben el lehet képzelni. Az utolsó napokat ismétlésre akartam szánni,de végül csak úgy ténylegesen erre már csak a vizsga előtti napomon sikerült. 

Olvastam a tételeket, nem igazán tudtam már akkor, hogy igazán mit tudok és mit nem.  Voltak olyan tételek, amiket nagyon jól tudtam és volt olyan amit nem teljesen.  

Eljött a vizsga napja.  

Online vizsga: kamera +mikrofon nélkül nem lehetett vizsgázni. Nekem persze a kamera a laptopomon pont most kellett elromoljon. Aztán ez a probléma nagy nehezen megoldódott. A vizsgabiztosok nagyon jófejek voltak, kedvesek, nevettek, megértőek voltak. (soha nem gondoltam volna, hogy ilyen vizsgán vannak ennyire jófej emberek). Aztán, az excelnek köszönhetően "kihúztam" egy tételt. Az egyik legjobbat, amit szerettem volna. Leírtam egy kis jegyzetet, elmondtam, kérdeztek pár dolgot és már jegyet is kaptam. Átmentem, 4-es lett, sikerült! Diplomás lettem! Nincs már több vizsga, feszko, tanulás!

Nem hittem el, őszintén még most sem hiszem el, hogy megvan. Ürességet, szomorúságot, békességet, büszkeséget érzek. Ürességet, mert felszabadult egy csomó időm, nem kell tanulni. Szomorúságot, hogy már nem vagyok egyetemista, és bár voltak nehéz helyzetek, de imádtam az egészet. Békességet a vizsgadrukk után. Büszkeséget, hogy a nehéz helyzeteknek köszönhetően még erősebb emberré váltam és a kitartásomnak, szorgalmamnak hála meg lett a sikere.

Pár jó tanács az államvizsgára, de őszintén minden vizsgára. Ha ezeket betartjátok nem lesz gond:

1. Első körben, jegyzetelj, színezz !

-csinálj kártyákat

-írjál ki mindent egy fehér papírra

-aztán amit kijegyzeteltél, a nagyon fontos dolgokat húzd ki pirossal, ami közepesen fontos azt egy másik színnel, és ami még fontos azt egy harmadik színnel.

2. Idő! 

-számold meg az összes tételt, vagy oldalt, amit meg kell, hogy tanulj.

-mérlegeld az idődet, hogy melyik tételre kb.mennyi idő kell neked

-a legkönnyebbet tanuld meg először, ezzel nem csak sikerélményed lesz, de a nehezebb dolgokra több időd is lesz később.

-minden napra legyenek céljaid, hogy mikor akarsz tanulni, mennyit, és hány tételt.

(nekem általában 2-3 tétel volt egy napra, ha rövidebbek voltak akkor 2 délelőtt, 1 délután)

3. Tarts szünetet!

-40 perc tanulás után 10 perc szünet, nem telefon, nem tv, hanem feküdj le és csukd be a szemed pihenj, de ne aludj, húzd fel az ébresztődet, ha félsz hogy el fogsz aludni 

- este jutalmazd meg magad egy kis filmmel, sorozattal, könnyvel, amivel csak szeretnéd, szígoruán csakis akkor ha a napi tanulási célódat elérted

4. Hely, telefon nélkül:

-alakíts magadnak egy olyan helyet, ahol nem zavar senki, és nincsen semmilyen kütyü a közeledben ( nekem a hálószoba volt ez a hely, a telefonom pedig a nappaliban pihent).

5. Hangosan tanulj !

- nem elég a jegyzet, a kiszinezett papírok

-a hangos tanulás a legfontosabb, tanulj úgy mintha tanítanád valakinek azt, amit épp tanulsz

6. Ismétles!

-kérlek, hagyj mindig időt az ismétlésre, legalább egy napot

-olvasgasd, jegyzeteld ki fejlből az adott tételt

-én például úgy ismételtem, hogy sorba mentem a tételeken, 1x átolvastam, aztán próbáltam fejből leíni, amikor mindegyikkel végeztem 3 oszlopot csináltam a tételekből. Ami kevésbé megy, ami közepesen megy, és ami nagyon megy. A vizsga napján ezek alapján ismételtem át a tételeket. 

7. Ne görcsölj! Minden rendben lesz!

-igen, én mondom, aki végig izgulta az elmúlt 1 hónapot. 

-persze most könnyen beszélek mikor túl vagyok rajta, de tényleg, csak nyugodtan, ha mindent megtettél baj nem lehet !

 

 

Szóval, ez volt az én történetem az elmúlt időszakról, és tanácsaim a vizsgákra.

Remélem, hogy tudtatok belőle motivációt és hasznos dolgokat meríteni.

Mindenkinek nagyon szép hetet, és sikeres vizsgákat kívánok!

 

 

 

 

Puszi, 

fiatalháziasszony

Szólj hozzá