2020. nov 03.

Az én egészséges almás pitém

írta: fiatalháziasszony
Az én egészséges almás pitém

screenshot_20201102-143733_vsco.jpg

  Ősz van. Kint az utcán hullanak a falevelek. A sálak, a sapkák, meleg pulcsik előkészítve. Van, amikor még a nap fénylő sugarai is előbújnak egy picikét, és még talán melegítenek is, de nem úgy, mint nyáron. Itt van az ősz, mindenki lassan behúzódik a meleg otthonába és lassan már a karácsonyt is várja. Igen, én ez vagyok. Aki már november elején izgatottan várja a decembert több okból is.  Egyenlőre maradjunk annyiban, hogy hiába ebből az évből már két hónap sincs, de életem egyik legizgalmasabb szakaszához érek lassan, de erről majd a késöbbiekben mesélek .

Most, egy finom és egészséges receptet hoztam Nektek, amit bárki könnyen elkészíthet és bárki, bármilyen egészségügyi problémával elfogyaszhat.

Eddig mindig Édesanyám készített otthon almás pitét, és valahogy ez a finomság nekem mindig az őszt és a karácsonyt jutatta eszembe. Mivel a mostani körülmények miatt, az igazi Édesanyám féle almás pitéjét nem ehetem, így elkészítettem a saját verzíómat. 

Hozzávalók:

Töltelék:

- 1,5 kg. alma

- ízlés szerint eritrit ( én kb. 4. teáskanál eritritet használtam az almához)

- ízlés szerint fahéj (nálam ez 5 kiskalán fahéjt jelentett)

Tészta:

-40 dkg teljes kiörlésű tönköjbúza liszt

- 2 tojás

-1  csipett só

- 15 dkg kókuszzsír (olaj)

- 45 gr.eritrit

- egy kiskanál sütőpor

-1 dl növényi tej

Elkészítés:

1.az almákat meghámozzuk (2 almát félre teszünk majd a süti tetejére) lereszeljük, és amíg összeállítjuk a tésztát, kicsit félretesszük állni.

2. A tésztához az összes hozzávalót összekeverjük és jól összegyurjuk.Picit pihenni hagyjuk.

3. A lereszelt almát kicsavarjuk, és hozzá tesszük a fahéjat, az eritritet és jól összekeverjük.

4. A tésztát kinyújtjuk, és kerek formát készítünk belőle..

5. Előmelegítjük a sütőt. Én 220 fokon szoktam.

6. Előveszünk egy kerek tortaformát, vagy tepsüt (lehet bármilyen forma, a fantáziádra van bízva) és az alját kivajazzuk.

7. A kivajazott formába bele tesszük óvatosan a tésztát, de úgy, hogy a forma oldalán is legyen körbe tészta.

8. Bele öntsük a fahájas almás tölteléket, és a tetejére rátesszük a már vékonyra vágott almákat.

9 .Sütőben 40-45 percig 180 fokon megsütjük.

 

Jó étvágyat hozzá! :)

 

Ha elkészítetted, küld el nekem a véleményed instagrammon, nagyon kíváncsi vagyok rá! :D

 

Tartsatok velem minden kedden és pénteken!

Ölel,

KH

 

 

Szólj hozzá

blog ősz november süti sütés egészséges vegán almáspite őszvan magyarblog tartalomgyártás tartsvelem kezdőháziasszony azéletapróörömei magyarcikk applepe